kanske lite konstiga tankar

0kommentarer

funderar lite över människors nyfikenhet.
både när det gäller mig och andra, o ja jag e nyfiken av mig men det var ingen nyhet.

fick för ett tag sedan veta att en ny bekants vän e enormt nyfiken på mig,
men varför? det e ju inget jätte speciellt med mig.
efter tusen frågor tröttnade han och ställde frågan varför så intresserad?
svaret var: jag måste ju veta vilka du pratar med och om jag ska känna mig hotad av din nya vänskap.
men då kommer ju min fråga, litar man inte så mycket på en person att man veta allt om alla?

ja jag vet att jag också ställer en del frågor och en del konstiga oxå, men detta slog mig med hästlängder.
då e det illa :P
men de intima frågorna som hade frågats e helt galna, vad har den personen med att göra om mina framtidsplaner att göra. hur mina tankar e ang. barn med mera.
ursäkta men sen när rör det henne???
efter en stunds till frågande kom svaret, men om du nu e så nyfiken så kan du få hennes mail adress och fråga själv.
inget intressant, var svaret. men sluta att fråga då.
min vän svarade vi har lite kontakt då och då ca ett par gånger i månaden via mail, i form av att hoppas allt e bra med dig, hur jobbet e, och om det hänt något skoj sista tiden.  det e allt.
vi har träffats ett par gånger ca fem gånger på ett år av anlednig att han handlar på mitt jobb.
och då kommer min tanke, om jag hade varit något intressant för honom eller han för mig, hade inte vi träffats oftare? eller träffats privat? blir så trött när folk ska dömma andra för deras vänner, och visst vännerna e den familj man väljer själv. men ändå. men jag vägrar att vara i mitten av allt detta. jag har mina vänner mestadels killar men det har jag alltid haft.
ska jag behöva ändra på mig och mitt sätt för att andra ska vara nöjda. eller kan jag få vara som jag är när jag inte blev som jag skulle?  nej lämna mig utanför detta.
men en sak e säker jag kommer aldrig att ge upp en vänskap för att någon annan tycker det.
de vänner jag har bryr jag mig om och är rädd om, har någon sen problem med det så e det upp till dom att ta tag i de, inte mitt.

Kommentera

Publiceras ej