Att leka med elden

7kommentarer

pojkar som leker med elden bränner sig,
o vad stämmer bättre i dessa dagar???

mycket hände igår men lite som snurrar.
jag har hela tiden vetat var vi/jag står, inga konstigheter.
men när jag blir kontrad av det hela så tar allt en ny vänning.
jag mår inte ens dåligt över vad som hänt,
snarare tänker jag: tack, jag kommer inte ens att ha den tanken i huvudet.
aldrig ens ha en fundering på hur det ska vara,

vi???/jag har varit fullt klar med vad vi gör o hur det funkar.
krav, frågor vad det nu e ja jag vet inte men jag vet att det kommer att ordna sig.
det har varit på lika vilkor, innan lögnerna kom in i bilden.
antingen tar man tjuren i hornen eller låtsas man som att det regnar.
det e upp till mig o det e fantastiskt, men det e inte jag som ska ta tag i detta.
har aldrig haft ett sånt bra utgångsläge som jag har nu.

2011 får du följa med mig eller inte!!!???!!!
ja, det tåls helt klart att fundera på.
det e upp till mig och jag e stolt o glad över att jag får göra valet.
för den dagen man tar ifrån någon valet ,då har man kränkt  den människa riktigt oredentligt.
och det e aldrig någonsin okej på något sätt.
o den dagen man ljuger för att få en människa att känna sig säker o trygg o inte mena det,
då hackar jag ett stort hål i isen så den faller sakta och tappar allt den trodde att den hade.
o den inser att med lögner o svek e man körd totlat.
och det spelar ingen roll om det händer mig eller någon annan man gör inte så.

på något konstigt eller kanske normalt sätt ömmar jag för den som blev utsatt för sveket.
för fy fan att få det som nyårspresent.
inget jag vill ha.

men en tanke slår mig, jag/vi har funkat så bra så länge.
men vad hände???
alla de människor med det "perfekta" livet fick ni tråkigt???
kände ni ett behov av att få "lägga er i" ???
säger bara sopa framför er egen dörr och plocka ut era egna skelett ur gardroben.
ni vet vilka ni är.
sluta att lägga er i!
ni har inte en aning om hur det e.
och uppdatering till er ni kommer aldrig att få vet allt.

jag vet att ni aldrig någonsin kommer att acceptera detta,
men jag skiter högaktingsfullt i er.

jag förstår hennes panik hennes ångest och det sår detta har rivit upp, fullt ut.
men vi ska inte på något sätt glömma vad han har gjort.
HAN  E DEN SOM E SKYLDIG och har huvudrollen, andra har bara spelat en biroll.
och antingen tar man det eller inte.
jag väljer att inte spela birollen, jag väljer att bära mitt huvud högt.
jag väljer att ha kunna välja, utan att bli ifrågasatt.
för i slutet e det jag som får stå för valet.
o då står jag där rakryggad o njuter av livet.
för det e bara så enkelt jag tar ingen skit.

o om det väljs att lyssna på den som skriker mest o kräver uppmärksamhet,
gör så.
men kom inte o gnäll att de personerna e jobbiga och krävande.
du valde att lyssna på de och "ta hand" om det.
glöm inte det e du som gjorde valet i det hela.
jag kommer aldrig någonsin att skrika efter uppmärksamheten
aldrig någonsin att hoppa o studsa för att du ska veta var jag är.
kommer aldrig att falla dit.
jag vet var jag står, men frågan e vet du???

just nu käns det som e pubik i mitt egna liv, galet ja men sant.
du sårade mig det gör lite ont, men långt ifrån smärta.
för jag vet att det e jag som går rakryggad ur detta.
jag vet att detta har inte jag ställt till med detta.

så läng näsa till dig det kunde funkat,
men det gör ont bita sig själv där bak.

7 kommentarer

Annika

01 Jan 2011 23:51

ja, detta gör så helvetes ont.

jozse

01 Jan 2011 23:59

ja det förstår jag fullt ut.

vet inte vad jag ska säga mer, men jag hoppas att du uppskattar min ärlighet i slutändan.

Annika

02 Jan 2011 11:15

Klart jag gör, du har inte gjort något fel. Det är han som har aaaallvarliga problem. du har skrivit att ni som haft de bra så länge nu, det e helt sjukt. Lustigt vi inte har krockat i dörren Josse..

Ha de gott.

Anna

02 Jan 2011 11:58

Det är väl dags att vissa "pojkar" får börja fundera på vad de egentligen sysslar med!

Man blir ju mörkrädd!!!

Stå på er tjejer! Alla är värda mer än så :)

Kram!

jozse

02 Jan 2011 13:02

på ett sätt hade jag tyckt att det hade varit lite halvkomiskt att mötas i dörren. bara för att få se reaktionen.

han e bortgjord så enkelt e det, så vi rättar på våra ryggar och låter han sjunka ihop, ensam o övergiven.

vi e värda så enormt mycket mer precis som Anna skriver.

o vill någon dela säng med honom så säger jag varsågod, men jag hoppas att inte hon blir lurad oxå.

jozse

02 Jan 2011 13:29

jag har "känt" denna mannen ett bra tag nu (trodde jag) och jag kan bara säga att detta trodde jag inte om honom. helgonförklarar honom inte på något sätt men e rätt så besviken på honom.



vill förtydliga detta med att vi har haft det bra en lång tid, så här har det funkat.

vi har träffats mer än ett år till o från och det har aldrig varit några konstigheter.

vi har aldrig haft tanken att det ska bli mer, har aldrig fått höra att det finns bara jag. har aldrig vela höra det, aldrig velat mer än så.

förstår att det kanske låter konstigt i mångas öron men så har vi funkat.



o jag framför allt har varit väldigt nöjd med det.



känner mig inte snuvad på konfekten på något sätt, tycker bara att det e synd att det blev så "smutsigt".



en rolig tid e nu förbi, där gick den i graven.



hoppas att han har lärt sig följande:

tro aldrig att man kan ha kakan o äta den samtidigt som man e och ska ha bakelser det blir lite för mycket då. :)

bara ett litet tips på vägen!

Annika

02 Jan 2011 17:02

Håller med dej Josse, hade varit kul ifall vi stött på varandra. Han o jag har varit på det klara med inget förhållande MEN så länge ingen sa ngt annat så va det bara vi. Vi har träffats ibland flera gånger i veckan, ibland ngn gång. detta har vi gjort sen Rocken i somras. Han har inte haft ngn annan än mej sen dess har han sagt, he he. och det kunde jag lita på. Ja senast julafton körde jag därifrån...

Kramen till er och Josse, jag e jätteglad för din ärlighet..

Kommentera

Publiceras ej